Alla inlägg den 1 september 2009

Av Tina - 1 september 2009 21:52

Idag tultade Lyckeli iväg med pappa till barnens zoo i Slottskogen. Där träffade de Marcus och Siri, busade på lekplatsen, käkade mellamål, sov en skvätt i vagnen (barnen) och snackade Yoda och pappaledighet (de vuxna). Marcus berättade sedan då vi träffades hemma att Lyckeli som vanligt hade blivit eld och lågor då hon kom till barnens zoo och fick syn på alla djur. Hon klappar getter och får, tittar på kaniner och underlater och skriker av förtjusning. Grisarna tycker hon dock inte om att klappa, hon tycker de känns lite obehagligt och pekar därmed på grisen med ett bestämd "bossi, bossi!" som betyder ungefär "Pappa, du får klappa grisen för den känns konstigt så jag vill inte, men klappas ska den, tycker jag." och så klappar Marcus, till Lyckans förtjusning. :-) Hon får syn på en get, säger IHHHH och sätter fart mot dem. Marcus rättar med "Bäää" och Lyckeli härmar: "BA!". :-D


Marcus kom sedan hem och berättar att pärlhönorna är fina. "De är som en blandning mellan fäder och tulpan." Öh... va? frågar jag och han får rätta sig själv: "Jag menar tjäder och kalkon..." Inte bara Lyckeli har svårt att få fram alla ljud rätt här hemma. ;-)

Av Tina - 1 september 2009 21:30

Idag fyller min mamma år. Men kalaset hade hon i söndags, så då for vi alla tre troll upp till Uddevalla för att käka god mat och glass. Vi hann gå en sväng och plocka några kantareller också, som resulterade i en god stuvning idag. :-)


Ute och går med pappa.


Jag och Lyckeli matar ett av fåren. Torrt bröd är delikatess för de ulliga.


Min mamma, dagens födelsedagsbarn, med sina fårbebisar.


Lyckeli är glad!


Liten skrutt ute och går en sväng.


Det är roligt att vara ute i naturen. :-D 


Och sedan är det gott med mat och efterrätt. Här sitter Lyckeli i moster Majas knä, med Anders (Majas kille) på sin högra sida och kusinen Elias på sin vänstra.



Ovido - Quiz & Flashcards