Alla inlägg den 10 december 2008

Av Tina - 10 december 2008 22:14

Idag har vi haft det bra. Vi har varit hos Veronica och Tobbe - och det är alltid kul att vara med dem. Jag och Veronica träffades strax efter tolv. Vi åt lunch (goda mackor) och snackade skit, som vanligt. :-) Sedan kom Marcus och Tobbe ungefär samtidigt, och så beställde vi thaimat som vi smaskade på innan vi åt äpplepaj med vaniljsås. Supergott!


Lyckeli trivdes bra hela kvällen. Eller, en konstig grej var att hon inte ALLS ville ha ersättning vid två-tiden, trots att jag visste att hon var hungrig. Jättesur blev hon då jag erbjöd! Men så testade jag med resten majspure, en halv liten burk, som jag hade med. Den gick ändå ut idag. Och hon slabbade i sig hela halva burken! Ojoj, hon gapade och kastade sig mot skeden då jag närmade mig med den, och det har hon inte gjort förr. Då vi åt paj fick hon mangopure, och det var smaskigt det med. :-) Jag hoppas att hon inte kommer att vägra ta flaska nu när hon fått smak på mat... Det tror jag dock inte för det gick jättebra med mat då hon skulle somna på eftermiddagen och även ikväll. Jag måste ändå säga att det är kul att hon fattar grejen med mat nu! :-) Hon är så söt då hon smaskar med tungan utanför...


Och Veronicas bebismage är så fin! Oj, va söt hon är som gravid. Annars också, självklart, men extra fin nu. V 24 är hon i, och den lille/lilla härjar tydligen hej vilt där inne mest hela tiden.


Dagens bilder är från igår, då Lyckeli fick sitta på pappas axlar (jag håller lite i ryggen på henne). Hon passade på att beta lite i pappas goda hår då det fanns på nåbart avstånd.



Ovido - Quiz & Flashcards