Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

En lycklig bebis

Av Tina - 8 maj 2009 21:09

Idag har det varit många känslor i vår familj! Jag och M har väl båda varit lite funderiga, många tankar på framtid, sjukdom och känslor. Det har inte varit direkt negativ stämning, men ni vet hur man kan gå och klura och grubbla ibland. Då var det skönt att komma iväg och fika tillsammans med några andra mammor! Jag och Lyckeli åkte till Fröken Olsson och Lyckeli fick träffa ett gäng glada barn och jag prata glada saker med vänner. Trots att jag och Marcus har haft en del i tankarna har vår unge varit världens gladaste! Tur det - hon räddar oss många gånger och man kan inte annat än vara glad själv då hon strålar som en liten sol intill en. :-)


En ny favorit här hemma är faktiskt min egen gamla apa som jag hade då jag var liten. Han är stor, vit, hårig och, enligt Lyckeli, en lattjo pryl. Hon tar tag i pälsen på honom, ler ett finurligt leende (det ser ut som om hon ska morra åt honom) och skakar runt honom som en trasa. Sedan skrattar hon lyckligt. :-) Älskade unge, vilken tur att du finns!


Annars har det varit en helt vanlig dag. Lite regn, lite mathandling, lite tvätt och lite disk. Såna dagar jag faktiskt gillar. Och så förgylldes den ju med fikan.

 
 
fia0411

fia0411

8 maj 2009 21:39

Vilken liten glaskit :)
Ja, ungar kan verkligen pigga upp en...

http://fia0411.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvack

8 maj 2009 22:25

Ja hon är en riktig liten solstråle på bilderna.

 
Linda

Linda

8 maj 2009 23:23

Hon är verkligen SÖT er lilla Lyckeli!! Hon verkar vara en sån go och glad bebis! :-)

Önskar er en trevlig helg! Kram!

http://lindaskriver.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

9 maj 2009 10:57

Vilken härlig unge du har!!

Idag åker vi iväg på loppis=) det är roligt!!
Kram kram

http://www.honeypumpkin.blogg.se

 
jucea

jucea

9 maj 2009 15:52

Vilken sötnos!! och vad "barn" hon har blivit nu bara på någon månad!! och lik pappa!! :) nu ska hon bara lära sig att sätta sig upp oxå ;)

http://www.teddy.nu/blog

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards