Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

"Hässs"

Av Tina - 17 maj 2009 19:15

Lyckelis första ord kom för en dryg vecka sedan. Jag trodde faktiskt det bara var en slump då hon sa "hässs" precis då vi klappade en häst på jobbet, dit hon var med mig den dagen, men idag märkte vi att så inte var fallet. Så fort vi har tagit fram hennes mjukishäst så kommer det "Hässs!" från en lycklig skrutt som skiner upp, så det måste ju vara "häst" hon menar. :-) Varken jag eller Marcus har pratat så mycket om hästar så det tycket har hon nog fattat helt på egen hand. Och så har ju hennes mamma hästar på jobbet, då, vilket kanske hon har uppfattat. ;-)


Idag har vi möblerat om lite. Det låter nog mer spännande än vad det är, men det handlade bara om att vi bytte plats på två bokhyllor och en byrå. Vi fick städat och röjt lite samtidigt. Lyckeli uppfångade andan och "hjälpte till", som ni kan se här nedan. Jättefint... ;-) Hon har blivit en rackarns hejare på att ställa sig i krypställning och bara det inte är ett halt golv under så tag hon tre eller fyra krypsteg med. OJ, va stolt hon blir då! En helt ny värld öppnar sig, där man kan NÅ saker man vill ha!


Ett stort tack till farmor och farfar som idag kom upp till oss med thaimat. Gud va gott det var! Precis vad jag längtade efter. Hm, undrar om det blev något kvar...?

 
 
Socka

Socka

17 maj 2009 20:06

Men wow! M är långt ifrån ord :-)

http://www.socka.blogg.se

 
Anna

Anna

17 maj 2009 21:24

sv: tack så mycket. känds bra att träffa henne idag för hon var på bra humör. fick ett kort på henne där hon skrattar. vet ju inte när jag ser henne göra det nästa gång.

http://rainbowarrior.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards