Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Kräktes blod

Av Tina - 21 maj 2009 08:12

Marcus har från och till denna vecka varit väldigt trött, mått illa och stundtals haft ont i magen. Överansträngning, har vi sagt, då han ju ändå sprang Götebortsvarvet i lördags utan att vara tränad för det, plus att han spelade innebandy som en tok i måndags kväll.


Igår skulle vi hem till Marcus föräldrar och äta middag, men då Marcus mådde illa så gick jag och Lyckeli ner några timmar före honom, så att han kunde stanna hemma och sova lite för att se om det skulle hjälpa. Jag och Lyckeli tog bussen och promenerade den sista biten, mumsandes vindruvor och sjungandes "klappa händerna".


Strax före middagen ringer jag Marcus för att säga att jag lånar svärfars bil för att komma och hämta honom, men då berättar han att han (till slut) har kräkts, och att det var blod i det. Lyckeli får stanna kvar hos farmor och farfar och jag åker självklart in med Marcus till akuten på Sahlgrenska med en gång. Vi behövde "bara" vänta drygt fyra timman innan läkaren träffade oss. (Tragiskt, men man får ju vara glad för den siffran ändå.) Han kände igenom Marcus mage och men kunde inte hitta något som verkade akut. De tog en massa blodprover men inget visade något konstigt. Jag fick ta med mig Marcus hem igen med order om att vi idag ska kontakta läkaren som har haft hand om Marcus cancerbehandling, så att de kan följa upp det här. Enligt läkaren på akuten var det smidigast om samma läkare hade allt på samma bord, så att säga, och det kan jag ju hålla med om. Det som förbryllar dem är nog mest febern Marcus hade under kvällen, den passar liksom inte in... Ja, vi får vänta och se. Men det är nog nu. Nog med sjukhus, nog med akuta intag och väntan på svar på prover. Nu vill vi ha sommarlov från allt det här, och helst ska det räcka livet ut.

 
 
Socka.

Socka.

22 maj 2009 09:14

Men fy. Nu får det vara sluuut med såntdär :-/ Kram på er

http://www.socka.blogg.se

 
Ingen bild

Kvack

22 maj 2009 17:46

Fy vad hemskt. Hoppas att läkaren hittar vad det var. Tänker på er.

 
Maja

Maja

22 maj 2009 22:45

Ska ni aldrig få andas? Aldrig få bara "vara" utan en massa orosmoln? Fan också. Ni måste ju få andas! kramar!

http://rundvandring.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards