Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Mysig helg

Av Tina - 6 december 2009 22:28

Jag, Marcus, David och Lina har haft en jättebra helt i Stockholm. Vi åkte dit för att kolla Killinggängets show på Dramaten och för att vara ärlig var väl själva pjäsen sådär, men upplevelsen att ha gått på Dramaten var bra i sig. Vi satsade hårt på anti-stress och tog det mycket lugnt hela helgen. Den enda som fick stressa lite var nog Marcus som fick ta en taxi tillbaka till hotellet i Kungens Kurva så fort vi kommit in till centrum då vi klantigt nog hade glömt biljetterna där. Men under tiden letade vi andra upp en bra restaurang och beställde mat som kom in bara minuterna efter att Marcus kommit tillbaka. Perfekt!


Min mage har bara ploppat ut den sista veckan och I LOVE IT! Nu är det mammakläder som gäller och jag är glad att jag inte bara ser halvfet ut.   Jag antar att en del elever som ännu inte vet att jag väntar barn kommer att bli rätt förvånade på tisdag, för magen var INTE så tydlig i onsdags så jag senast var på jobbet och sedan putar den ju ännu mer då man börjar ha mammabyxor.


Lyckeli har haft en fin helg hos farmor och farfar, busat och härjat och haft skoj som bara den. Det är så skönt att kunna lämna henne och veta att hon är trygg, har det bra och är hos människor som känner henne så väl. Då kan mammahjärtat slappna av.


Imorgon är det besök hos barnmorskan, lite veggomatinhandling, veckohandling av mat och sedan babysim som står på schemat. Egentligen ska jag på möte med bostadsstyrelsen på kvällen men jag blir trött bara jag tänker på det, så vi får se hur det blir med det.


Och vet ni! Sushistället i Mölndal har APGODA sushisar med tofu! Nya favoritmaten!

 
 
Socka

Socka

7 december 2009 05:52

Åh vilken härlig helg ni verkar ha haft, och Lyckeliten också för den delen :-D Här har det mest varit julebak. GUD så mysigt med gravidmage och mammakläder!!! Vad roligt att få höra om dina elevers reaktion sedan då ;-)

http://www.socka.blogg.se

 
Ingen bild

Kvack

7 december 2009 15:36

Vill se bilder på bebismagen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards