Alla inlägg den 12 december 2010

Av Tina - 12 december 2010 08:26

Fina Lyckeli. Igår var vi och storhandlade på Willys, jag och hon. Först var hon väldigt anti, hon tyckte inte alls vi skulle åka till Willys. Jag frågade varför, och då sa hon: "De hete inte Willys, de hete Ellys..." En av hennes bästa vänner heter Elly och namnen påminner nog om varandra för henne.    


Så åker vi iväg. Hon sjunger en visa där bak i bilen (En sockerbagare) och snart är vi framme vid affären. Då jag stannar bilen och säger "Nu är vi framme." så svarar hon: "Åh, mamma, du köj så BA!" (Ba = bra). Det kändes fint.   En kommentar är aldrig så ärligt som när den kommer från ett barn.


Jo! Så ha Benji lärt sig sitta nu. Igår satt han flera minuter, med en hönsig pappa som satt beredd med armarna runt honom ifall han skulle välta. Det såg fint ut och jag hann ta några kort med videokameran, då min vanliga ännu är på lagning. Och så röjer han runt i gåstolen med, förbannad över att inte kunna nå det han vill. Han jagar vår pilatesboll och den puttas ju bara iväg framför honom, till hans stora förtret.   

Ovido - Quiz & Flashcards