Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Mobilkort

Av Tina - 4 september 2011 16:28

Jag har levt i en något begränsad värld. Jag har nämligen inte haft någon kabel att föra över kort från mobilen till datorn med. Jag kan heller inte blogga från mobilen så jag har inte kunnat lägga upp korten på bloggen. Jag har ofta fått radera några gamla kort för att kunna ta nya då jag skickar mms. Men NU!!! NU lever jag i de previligerades värld, då jag fick en sådan där kabel av Bengt; Tildes och Frejas pappa. Tack, Bengt!


Här är några av mina personliga favoriter av de kort jag förde över från mobilen:


Det allra första kortet på Benjamin. Han är bara några minuter gammal.

  Ganska nyss hemkomna från bb.   Bustjej!

  I väntan på bussen hem efter någon utflykt förra sommaren.


  Morbror Tobbe har lärt henne en fin grimas...


  Med mig på jobbet. Lyckelis favorit heter Mr Morique och honom brukar hon få sitta på en stund när vi är där.


  Glad skit!


  Detta är ett av mina absoluta favoritkort på min son.


  Fina skruttar!


  Lyckelis nyckelpiga, som hon målade helt på egen hand hösten -10.


  Fin tjej!


  Benjamin håller i sig så han inte ska ramla ur sängen.  

    Jag skulle ringa några samtal och mutade Lyckeli med några Mariekex. Men tröttheten tog visst över.


  Grabben med valpögonen.


  Mina fina utflyktsbarn!


  Vid Sisjön i somras.


  Jag och Jenny, som var på besök med hela sin familj från sina hemtrakter, som ligger utanför Kalix.

 
 
jummie

jummie

6 september 2011 14:34

Neeeej usch vad tråkigt!! haha. Alltihop ska betsas svart, satte min brors flickvän på det uppdraget eftersom hon så gärna ville hjälpa till ;) tur man har folk omkring sig.. haha

http://jumsan.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

6 september 2011 23:03

Åh vilka underbara foton! ♥

http://nogg.se/charliesfamilj

 
Lottaplott

Lottaplott

9 september 2011 22:48

Men vilken söt liten plutt, alldeles ny och fin :-)

Vilken fin kjol Lyckeli har på lekplatsbilden!

http://lottaplott.blogspot.com

 
Jummie

Jummie

15 september 2011 15:29

Ja, jag har precis samma åsikt, men det verkar inte nå fram utan att folk tycker synd om mig som inte har något samvete. Shit alltså! =)
Jag ÄLSKAR ju dessvärre kött, då är det tur att jag har en pappa som älskar att vara ute i naturen, han jagar och fiskar väldigt mycket. Finns alltid viltkött i min frys och på så sätt slipper iallafall jag ha dåligt samvete..
Jag vet inte riktigt vad jag kan göra, jag vill göra något, men att sluta äta allt kött känns rätt avlägset :/

http://jumsan.blogspot.com

 
Jummie

Jummie

15 september 2011 18:49

Det är bara spännande att få höra lite åsikter!
Jag har dragit ner på köttätandet väldigt mycket, och blivit mycket mer kräsen med vad jag äter för kött när det väl händer och det känns ju bra. Man får hoppas att även det hjälper om än lite..

Min kusin skrev "att det produceras kött enbart för att vi skall få mat stör mig dock inte alls.. " och det det bekymrar mig otroligt mycket. Jag tror inte att människan är byggd för att äta kött heller, vi klarar ju oss uppenbarligen minst lika bra på kost som utesluter kött.. Men det finns mycket vi stoppar i oss som vi klarar oss utan också! =)

Ja, jag anser att vi är skyldiga att låta djur få leva bra liv om de ska gå till köttindustrin, som det är ju när oacceptabelt :/

kram!

http://jumsan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards