Alla inlägg den 23 september 2011

Av Tina - 23 september 2011 20:48

Jag lade Lyckeli dag. Vi läste tre böcker och sedan låg vi och pratade om morgondagen och om dagen som har varit. Mysigt. Jag tassar till slut ner med invändningen att "mamma måste åka borsta tänderna innan jag lägger mig" och så tar jag en tur ut till tvättstugan för att hänga upp tvätten. När jag kommer tillbaka berättar Marcus att Lyckeli hade ropat på honom och då han hade kommit upp hade hon sagt "Ja måtte måja på dej, pappa!".


Ja, Lyckeli har ofta med sig nån liten grej då hon ska somna. Ofta är det hennes älskade snäcka, som hon fått av sin dagmamma, men idag var det en av mina sminkborstar som hon absolut skulle ha i näven då hon somnade.


"Jaha!" svarade Marcus och så började Lyckeli skriva och "bokstavera" på hans arm:


"Mamma... äj... min... bästa... kompis!"


Jag nästan grinade då Marcus berättade. Och han lovade, på heder och samvete, att det var sant!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards