Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Nyår 2011-12

Av Tina - 5 januari 2012 21:45



Detta år firade vi nyår uppe i Påläng, lite utanför Kalix, där min vän Jenny bor. Hon, hennes Patrik och deras fina tjejer Tyra och Ester var och hälsade på oss i somras och nu var det hög tid att vi besökte dem. Det var en jättefin minisemester! Den långa tågresan gick över förväntan och vi fick njuta av lite snö innan vi tog oss den låååånga vägen hem igen. Ibland önskar jag att Sverige var klotrunt så det inte var så långt till mina vänner som inte bor i Göteborgstrakten.


 

Vi hade med oss vår iPad på tåget, vilket räddade oss många stunder. Det var iPaden, springturer fram och tillbaka till restaurangvagnen och de böcker vi hade med oss som var den större delen av underhållningen på resan. Men det var ändå mysigt! Hur ofta umgås man, hela familjen, på en sån liten yta under så lång tid som dryga dygnet?

 

Så här roligt tyckte Benjamin det var att åka tåg.   


På nån station nånstans i Norra Sverige.




   

Fina ungar! Lyckeli, Benjamin, Ester och Tyra. Goebarn!


 

Fina Jenny under nyårsaftonens förrätt. 


Me and my man!



 

Glad nyårskille.


 


När barnen somnat satte vi vuxna oss i soffan för lite sällskapsspelande. Skoj!


   

Nyårsdagen var också härlig. Här leker tjejerna och sedan tog vi på oss så mkt kläder vi kunde hitta och gick ut för att rasa lite i snön.


   


Tack, Jenny och Patrik för att vi fick komma och hälsa på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards