Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Biopsi

Av Tina - 16 maj 2009 11:23

Vi fick svar på Marcus prover igår. Det positiva är att fläcken inte ligger i lungan, utan mellan lungan och bröstbenet, och att den är väldigt liten. Det negativa är att det inte bara är en fläck, utan att den är tredimensionell. Nästa steg är att de ska lägga Marcus i en datortomografiapparat igen, och samtidigt ta en biopsi på "fläcken". De ska alltså sticka in en lång nål och ta ett prov från kärnan av det som nu är där. De vet inte om de behöver söva honom eller om det räcker med en lokalbedövning då de gör det. Efter det kan de säga vad det faktiskt är. Det kan vara sviter efter strålningen. Det kan vara sviter efter operationen. Det kan vara cancer. Det ligger väldigt nära stället där de opererade. Eftersom Marcus hade en så agressiv cancer kommer allt troligen hända snabbt, och han kommer förhoppningsvis iväg och gör biopsin redan nästa vecka.

 
 
jucea

jucea

16 maj 2009 12:27

Vi tänker på er här hemma ska ni veta!!! Håller alla tummar för att de inte hittar något elakt!

http://www.teddy.nu/blog

 
catta

catta

16 maj 2009 20:15

ååå gums, mina tankar mm finns hos er familj! oppas ni får en suoper helg i allfall o kan koppla bort allt med sjukhius o provsvar mm!

var ett tag sedan ja kika in hos dig, full rulle efter hemkomsten!



pöös catta

http://www.hotmom.blogg.se

 
Helené

Helené

16 maj 2009 21:06

Ojdå, skulle in och svara på din kommentar. Så ser jag detta.. Tänker på er så himla mycket! Jag är så otroligt impad på din/eran inställning! Visst, de blir inte bättre av att man deppar ner sej, MEN att ni verkligen kämpar för att göra de besta av sistuationen och ser de positiva i ALLT, de är beundransvärt!!! Jag håller tummarna för er!

Nu till svaret (som nu int ekänns allt för viktigt..)
Jag bytte blogg mest för att jag älskar att lägga upp bilder och på bloggagratis måste man betala för fler, även att de kostar en extra summa att mms:blogga. Och så kan man ju göra bloggen så mycket finare på blogg.se :)

http://missh.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards