Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Dator och soffa

Av Tina - 15 november 2009 21:47

Idag har vi varit och bestämt oss för vilken soffa vi ska köpa. En Kansas från Chili blir det, en sån här: http://chilli.ehandel.net/sv/article/315/kansas_hornsoffa_divan Imorgon åker vi och beställer och betalar och sedan ska vi kunna hämta den på lagret under veckan. Tjohoo! Men hemkörning är KUNG, så vi ska allt lägga de hundralappar som det kostar och slippa bära tung soffa på egen hand. Tungan ute 


Och så har jag fått hem min dator igen. "Inget fel alls" sa de, ominstallerade mjukvaran och gav oss den tillbaka. Men nu låter ju fläkten normalt igen, istället för att brumma "ÖÖÖÖÖÖÖÖÖHN" i fem miljober decebel så fort man satt igång skiten, och hittills verkar den hålla sig från att stänga av sig själv med. Så det kanske funkade. Glad Skönt att ha den hemma igen, iaf. Och med det lovade jag ju några bilder:


  

Fin unge i pyjamasbrallor och mormor-stickad mössa. Den skulle hon minsann ha på sig härom morgonen, och visst, det är helt okej. Söt som socker, tycker vi här hemma.


  

Klätterapa har hon blivit med. Hon hittas i fönster, på stolar (varifrån hon når en helt ny värld, har både hon och vi upptäckt) och i soffan. I soffan ska man SPRINGA och kasta sig fram och tillbaka och på så sätt få pappa att sätta hjärtat i halsgropen.


I veckan återgår jag till jobbet (var ju dödligt förkyld hela förra veckan, förutom fredagen då jag ändå drog iväg mig för att hålla en lektion), åka med Annika till Gekås och, som sagt, förhoppningsvis få hem vår nya soffa. En bra vecka, med andra ord, som ligger framför mig!


Ps. Lyckan har lärt sig headbanga med, till hennes fars stora lycka. Ds.

 
 
Socka

Socka

16 november 2009 06:36

Haha! Ja det där var ju en klockrenklädsel tycker jag.Mössan kompenserer ju för risken att bli kall av den bara överkroppen. My kommer dagligen med mössa och jacka för att jag ska ta på henne oavsett om vi ska ut eller inte :-D

http://www.socka.blogg.se

 
Ingen bild

Cecilia

16 november 2009 09:03

Hej på er:) Är här och läser fast jag inte er mig till tals:)
Vilken kanonfin soffa (vill också ha)!
Sååå stor lilla tjejen börjar bli nu:)
Här hemma rullar det också på...Magen växer, v.26 strax:)

Stor kram på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards