Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Tina - 5 mars 2010 10:41

Igår var en bra dag på många sätt. Jag och Marcus for iväg till barnmorskan medan snälla farfarn var hemma och lattjade med Lyckeli under tiden. Hon har dessvärre varit lite febrig två dagar så det var bra att hon fick vara hemma och vila. Iaf - barnmorskebesöket gick bra. Jag har fina värden och det är bara vikten som brakar iväg utöver det "normala". Men det verkar vara så jag funkar vid graviditeter, liksom syrran. Och det som går upp måste gå ner, eller hur var det nu?   


Bebishjärtat tickade på i 150; den högsta siffran hittills, men då var fisgrynet i bonkartagen också. Det enda vi talade om som inte var positivt var att jag har en tendens att ligga högre i socker de dagar jag jobbar, efter vad vi kan läsa av mina kurvor jag för. Därför bokade min barnmorska in mig för ett läkarbesök på måndag om 10 dagar. Då ska vi diskutera om jag behöver en sjukskrivning för att kunna få en bra balans på sockret.


Jag köpte en kamera igår med! En canon eos 450 d blev det, och det lilla jag hann märka igår då jag lekte lite med den var positivt. Jag gillar den! Det är verkligen en skillnad vad gäller skärpan och jag ser fram emot att arbeta med en kamera som tar kort PRECIS då jag vill, inte två sekunder efter att jag tryckt på knappen.


Nu ska jag bara bli kvitt min äckliga förkylning så kommer livet att kännas riktigt bra.   


Jo, Lyckelis nya ord:


va - vindruva

ki - kiwi

Nooon - melon

ma - blomma

ka - Mackapacka

ejsiii - Upsi Daisy

Pippin - Pippi Långstrump

Ovido - Quiz & Flashcards