Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Tina - 21 mars 2010 21:45

Dagen har varit både upp och ner. Mysig morgon, men precis då jag börjat koka Lyckelis lunchmakaroner, sitter i pyjamas och syr lite på ett par trasiga brallor och Marcus gett sig iväg för att springa en mil, då ringar ordföranden i bostadsföreningen här upp och frågar var jag håller hus... jag har helt missat extramötet som började klockan elva! Jaha - på med kläder på mig och Lyckeli, släng i makaronerna och moroten i en bunke, i med några vindruvor i en annan och så iväg. Jag hann på tio minuter. Att Marcus sedan inte hade nycklar med sig och därmed blev utelåst är en annan sak, tur jag inte var borta så länge. Lyckeli fick käka lunch under mötet och jag kom hem i tid till hennes middagstupplur.


Eftermiddagen blev bättre! Vi åkte till Sandra, Bengt och Tilde, dit också Annika, Mikael och Elly kom. Vi lekte, beställde sushi och garvade åt gravidkrämpor och fula kort vi lyckades ta. Det var en jättemysig kväll och det värmer så i hjärtat då barnen leker så bra tillsammans. Nästa gång vi ses är ni nog en person till i skaran som befinner sig utanför en mage, då Sandra är i v 38 av sin graviditet nu (eller om det är imorgon hon går in i den...). Undrar hur det ser ut en dag då vi alla umgås om ett halvår, då vi alla har två barn var. Hahaha! Trevligt kaos, skulle jag tro.   


  

Lyckeli rådiggar katten Lappis och kastar gärna små leksaker till honom.


  

Mmmm... majskrokar! Sötnosarna matade varandra; här är det Elly som ser till att Tilde får smaka.


  

Coola Elly!


  

Tre mammor med två barn var. Ett inuti och ett utanpå. Få se nu - föredrar ni den ordnade, fina versionen...


  

Eller kaosvarianten? Hahahahaha! Snyggare har vi varit alla tre mammor, tror jag bestämt. Hahahaha!


  

En liten åktur hann de med innan vi for hemåt vid halv åtta.


Tack för en trevlig eftermiddag och kväll, alla inblandade!

Ovido - Quiz & Flashcards