Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Tina - 23 oktober 2008 18:27

Jaha. Idag fick jag ett mystiskt brev på posten. Det var från en viss Peter Henriksson, som tycker jag ska betala 13750 kronor för "16+4st stor bal". Jag kan läsa mig till att det handlar om hösilage, och på den här räkningen står alla mina hästar uppräknade. De heter Matilda, Johanna, Anna, Linnea E, Stjärna, Varvne, Hult, Kajsa, Michaela, Ellen, Maggan, Linnea H och Malin. Det står så! "HÄST" står det med stora bokstäver ovanför alla namnen. Vem döper två av sina hästar till Linnea E och Linnea H!? Inget fel på Linnea, alltså, utan jag frågar mig varför man har efternamn på krakarna? Jag önskade mig alltid en häst när jag var liten så det vore ju trevligt om det var så att jag hade samlat på mig så här många i den mogna åldern av 26, men nu är inte fallet så. Jag har lite damm och en spricka i hälen, men det räknas väl knappast som husdjur, eller?


Denna Peter ville inte svara i sin mobil då jag ringde (Eniro är allt bra att ha) så jag lämnade ett något förvirrat meddelande innan vi drog iväg till babysimmet i eftermiddags.


Det gick lite bättre än förra gången! Idag var det skoj, tyckte Lyckeli, i hela tjugo minuter. Då ville hon gå upp, så vi fick även idag ta hejdåsången från kanten av bassängen. Nästa gång kanske vi kan ta den medan vi ligger i blöt, om tiden då det är skoj utökas med tio minuter varje gång. Väl inne i duschen efteråt gav Lyckeli till "aum, aum" och njöööööt, för det var varmt och gott. Skruttungen tycker tydligen 33 grader i bassängen är för kallt. ;-) Hon måste brås på sin mormor, som vägrar bada om det är kallare än kokhett.


Vi har hunnit med en sväng till bvc för att väga, mäta och vaccinera också, direkt efter babysimmet. 6020 gram och 61 knubbiga centimeter! (Det kanske är hon som har käkat allt hö...?) Sprutan överlevde hon med, det var nog värre för hennes mamma. Stackars, söta bebis, det blev pusskalas och sova i selen direkt efteråt. Och jag lovade henne att imorgon, då ska vi bara vara hemma. :-)



Ovido - Quiz & Flashcards