Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Tina - 26 oktober 2008 10:24

Sedan var min vän Linnea där med sin kille Niklas och deras två söner - Oscar och Alfonso. Oscar fastnade inte på något kort men Alfonso gick glatt runt och stoltserade med sitt fina halsband, som storebror Oscar har gjort själv. Mamma hade ju halsband, så han skulle minsann också ha ett innan de kunde gå hemifrån! :-)


Lyckeli fick en så fin skallra av dem! Imorse lekte hon och Marcus med den och Lyckeli bara loooog och tyckte den var hur rolig som helst. Och så fick vi två fina böcker, samt ett halsband som jag misstänker att Oscar har påtat ihop.


Tack för de fina presenterna!

Av Tina - 26 oktober 2008 10:15

Och så lite från min sida av släkten! På ett kort sitter min kusin Linn (man ser bakhuvudet på henne), hennes kille Johan och deras yngsta dotter Tea. På ett annat kort ser ni min mamma och min moster/fadder, med Teas storasyster Nova i knät. Kristinas sambo Bengt är ur bild. :-)


Av Linn och hennes familj samt Kristina och Bengt fick Lyckeli en fin bok, två skedar och en docka som Kristina själv har gjort (jag kommer från en riktig pysselfamilj!). Jättefina saker!


Av sin mormor fick Lyckeli massor av fina barnböcker. En har dra-ut-flikar så man kan känna hur pälsen känns på olika djur. Va mycket vi ska läsa för vår dotter. :-) Vi fick även en cd med massa fina barnsånger på! Många av mina och Marcus favoriter hittade vi på den skivan, så den lär gå varm här hemma!


Tusen tack för de fina presenterna!

Av Tina - 26 oktober 2008 09:59

Så kommer vi till resten av syskonen. Ja, mina och Marcus syskon... Först ett kort på min lillasyster Maja. Hon gav Lyckeli en jättefin bok som heter "Det var det värsta", som handlar om en grävling som får en bajskorv i huvudet. Sedan går han runt och frågar alla djur hur deras bajs ser ut (och får se det med!) tills han slutligen hittar boven. Det var hunden som sket honom i huvudet! Så han hämnas genom att bajsa på hunden. :-D Jättesöt bok med flera popupgrejer och dragflikar.


Av min storebror Tobbe och hans familj (min bror kom dock själv) fick Lyckeli en jättefin nappskål. Det var figurer på varje sida som själva hade en riktig napp i munnen. Jag har sett en sån på bild förr och tyckte då att den var jättesöt, så det var kul att Lyckeli fick en sådan! Brorsan sitter intill Teres på kortet nedan.


Och så har vi David - Marcus lillebror. På kortet ser ni förresten Lars - Teres man, i bakgrunden! David gav Lyckeli en jättefin speldosa! Se själva!


Tack för de fina presenterna!

Av Tina - 26 oktober 2008 09:38

Så kommer vi till syskonen. Först är det faddrarnas familjer. Jag valde att ta ett kort på bara faddrarna och Lyckeli, för jag fick faktiskt inte några bra bilder på vare sig Lars (Teres man), Teres och Lars barn (fast Teo syns nog på ett kort i inlägget från igår, längst ut till höger) eller Åsa, Cristians tjej. Deras dotter Amanda såg ni ju på kortet i förra inlägget, tillsammans med Barbro.


Av Teres och hennes familj fick Lyckeli ett jättefint halsband, med en månadssten för juli i. Superfin! En sådan sten fick jag när jag var liten, så jag är glad att Lyckeli fick det också. :-)


Av Cristian och hans familj fick Lyckeli en underbar spargris (inuti den låg fem guldpengar samt en rund, inplastat lapp, i storlek av en femma, på vilken det stod "Är pengarna slut - kontakta din fadder." :-D Han gav även ett litet "fadderkort" på vilket det fanns hans namn och personnummer, och på baksidan var det en bild på honom med texten "om du behöver hjälp eller stöd, kontakta din fadder." Hihiii, så sött gjort! Jag blev helt varm i själen! De gav även en av de finaste böcker jag har sett någon gång. Den heter "Var är min syster", av Sven Nordqvist. Ni vet, han som tecknar Petsson och Findus också. OJ va fina bilder det är i den! Heeelt underbara! Det tar en lång stund att gå igenom varje bild, och ändå hittar man hela tiden nya saker. Kolla in bilden på gubbarna som står på varandra. Det är bara en tredjedel av EN sida! Jag och Marcus var helt exalterade här igår och jag tittade i den där boken innan jag somnade.


Tack för de fina presenterna!

Av Tina - 26 oktober 2008 09:26

Kommande män till rakning är Stig och Barbro, Lyckelis farföräldrar, samt Stigs bror Rune. Rune är fadder till Marcus så det var ju givet att han var bjuden till festen. Rune är han till vänster, bredvid Stig, medan Barbro leker lite med Amanda, sitt förstfödda barnbarn. Av Stig och Barbro fick vi en fin liten ram där de nu i efterhand (de ville ju kolla att presenten gick hem först) ska gravera in det datum då Lyckeli föddes, samt en liten skål att lägga Lyckelis första tand i. Vi fick även en fin bok - Barnens älsklingar - samt ett generöst pengabidrag att lägga i Lyckelis första spargris (den kommer i nästa inlägg!). Av Rune fick vi en fin bok som heter Min Skattkammare, full av små visor, ramsor och fina bilder.

Stort tack för presenterna!

Av Tina - 26 oktober 2008 09:16

Ja, då var det dags att visa vilka som var med på namnfesten och vad vi fick av dem! Så många fina presenter, det var inte EN ENDA som vi inte var jätteglada över att få! Alla hade verkligen lyckats hitta saker som var jättefina och som vi känner är BRA! Det hade självklart varit en lika bra fest om alla kom utan paket, men jag tycker själv att det är så roligt att ha fina minnessaker från alla. Så nu börjar visningen!


Nedan är ett kort på Melinda, Peter och deras son Vilmer. Med ryggen mot kameran sitter Frida, hennes Fredrik var tyvärr kvar hemma (lite krasslig) men deras dotter Vera ligger och vilar i vagnen medan hennes mamma äter lite. Av Melinda och Peter fick vi en jättefin tavla som Melinda själv har målat, och av Frida och Fredrik fick vi fina tummenskedar och en tallrik med sugpropp under.


Tack för de fina presenterna!

Ovido - Quiz & Flashcards