Alla inlägg den 4 november 2008

Av Tina - 4 november 2008 21:08

Hur gör man min man till den lyckligaste i världen? Svar: Man ger honom thaimat. Det blev en jättegod middag med en gryta med smak av röd curry. Sockerärtor, paprika, lök och sojagrytbitar. Mums....


Vad har vi gjort annars idag då? Tja, jag och Lyckeli tog en skön promenad på kvällen. Vi har tvättat och läst sagor. Lyckeli har gymat lite och jag har käkat äpplekaka sedan igår. Äpple och kardemumma är verkligen en god kombination! Mamma kom med inspirationen och visst hade hon rätt, det blev kanon. Marcus - min kära gottegris - har nog ätit kaka för flera månader framåt. Men jag var ju "tvungen" att baka massa kaka så att äpplena från landet skulle gå åt! ;-) Annars skulle de ju bara ligga och bli dåliga. Imorgon jobbar Marcus och jag och Lyckeli ska ut och njuta av det fina vädret, som enligt prognosen ska hålla i sig hela veckan. Gott, såna här höstar gillar vi! Har man bara fått tanka lite sol under november så känns inte vintern lika lång och mörk sedan.

Ovido - Quiz & Flashcards