Alla inlägg den 16 november 2008

Av Tina - 16 november 2008 19:21

Idag har det varit riktigt fint väder! Inget regn alls, vilket det annars alltid "nu för tiden" brukar komma minst en gång om dagen. Detta har vi firat genom att promenera lite mer än vanligt. Först träffade jag Linnéa för en förmiddagspromenad. Lyckeli hängde med, sovandes i selen. Sedan promenerade vi även ner till Lyckelis farföräldrar för att äta söndagsmiddag, och så hem igen. Det blev över 15 000 steg till slut. Hos Stig och Barbro fanns även allas vår favoritapa - David! Lyckelis yngsta farbror, som glatt konstaterade att Lyckeli blivit en liten sumo under de sista två veckorna. :-)


Dagens stora händelse är att Lyckeli har åkt vagn! Det har inte hänt på över en månad, då hon mycket tydligt visar att hon minsann INTE har tänkt att ligga i vagnen under promenaden så fort jag eller Marcus har lagt ner henne i den. Men idag tog jag fram och monterade på sittdelen på chassit, och DÅ, då gick lilla fröken med på att åka vagn efter bara ytterst lite knorrande. Hon satt och blängde under lugg under halva promenaden ner till farmor och farfar, men sedan somnade hon till och med gott. Då var det ju bara att fälla ner ryggstödet så hon fick ligga och sova. Kanon! Och på vägen hem låg hon och sov hela vägen, efter att ha somnat i mitt knä, iklädd overall men ännu inte nedlagt i vagnen. Gud va skönt om det faktiskt är så att hon går med på att åka vagn då och då. Så mycket lättare det blir att gå och handla lite... Fast idag beställde jag faktiskt en ny sele. En Ergo. Det är ju ändå rätt gosigt att ha henne sovandes tätt intill när jag är ute ochy går... :-)

Ovido - Quiz & Flashcards