Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Jonna 15

Av Tina - 10 mars 2009 20:50

Igår var det en låååång dag. :-) Men på ett bra sätt! Halv tre var vi och babysimmade då vi hade missat en gång i kursen. Sedan direkt hem till Marcus föräldrar (de bor på gångavstånd från simmet) och mata Lyckeli med middag. Och så låna deras bil för att åka 15 mil norrut, till Järbo, denna enorma metropol som ligger strax norr om Högsäter. ;-) Där bor nämligen min bror Tobbe med familj, och hans dotter Jonna fyllde 15 igår. Jisses... 15!?


Lyckeli har hittills inte visat den där mammig- och pappigheten, men det fick jag ett smakprov på igår. Vi umgås ju mest med Marcus familj och dem ser vi så ofta att hon nog räknar dem som sin egen familj. De kan hålla henne utan kink. Men igår - då var det inte många sekunder det gick att vara i någon annans famn. Det var mamma och pappa som gällde. Dock lyckades både moster Maja och moster Teres roa henne i flera minuter åt gången utan att hon märkte att hon inte var hos mig eller Marcus. ;-) Och kusin Elias är ju bäst i hela världen! Jag överdriver lite, för i slutet kunde till och med brorsan hålla henne en stund (han har skägg, ser ni... kan va farligt) utan att tårarna kom. Så sååå farligt var det inte, men det var ändå första gången jag såg drag av den här mammig- / pappigheten som brukar komma runt åtta månaders ålder.


God mat och trevligt sällskap fick vi kvällen lång, och hemma var vi inte förrän närmare midnatt. Idag blir det nog sängen rätt tidigt...



 
 
Socka

Socka

11 mars 2009 18:34

Haha, lägger kommentaren här fast den kanske ite hör hemma här! HAHHA vad jag skratta åt Lyckelis skratt då ni bakar :-D SÅ ljuvligt! Och hitta hennes "prutt"ljud också Så gör M också! hohohohoh ujuj

http://www.socka.blogg.se

 
maja

maja

12 mars 2009 18:05

Åh så fin hon är lilla Lyckeli!
kramar!
Snart vill jag bita i dom där små kinderna, måste ses :-)
kramar

http://rundvandring.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards