Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Tina - 7 mars 2009 23:26

Lyckeli har börjat tycka det är tråkigt att sova på dagen. Hon vill helst vara uppe tills hon blir helt övertrött och inte ens då vill hon sova. Nä, hon ska vara med och greja och titta. Lägger man ner henne blir hon tvärilsk. Så vi bär på henne de dagar hon vill det förr eller senare somnar hon gott mot axeln på någon av oss. Det är en sååå mysig känsla, så jag är nästan glad att hon vägrar somna i sängen. ;-) Den där ljuvliga tyngden mot axeln är det allra finaste som finns i hela världen för mig och Marcus. Henne kommer vi att älska så länge det finns stjärnor på himlen.

Av Tina - 7 mars 2009 23:17

Igår var Veronica här med magen! :-D Hon är så FIN med den där stora bollen mitt på, och jag kände bebisen buffa lite försiktigt där inifrån. Jag fick nostalgi och mindes hur häftigt det var att känna hur Lyckeli rörde sig inuti min mage! Ibland kan jag nästan känna fantom-kickar. :-) Nu är det inte långt kvar tills Veronica och Tobbe får ha sin bebis i armarna, och det är overkligt... Man kan inte riktigt förstå att det är en bebis förrän man ser den, ändå. Fram tills dess KAN det ju vara en jättefis på tvären, liksom. ;-) 3 april är hon beräkad, men jag har hela tiden sagt att bebin kommer 1 april. Vi får se om jag har rätt... Veronica vill gärna att den kommer tidigare, men av någon anledning vill hon undvika just mitt datum. ;-)

Av Tina - 7 mars 2009 12:56

Igår var det sista strålningen för Marcus. Det känns konstigt, men BRA konstigt! Det har ju varit verkligheten för oss så länge nu, att Marcus ska iväg till Sahlgrenska varje dag och strålas. Nu, helt plötsligt, så ska han bara vara hemma. :-) Han är sjukskriven till 1 april och sedan får vi se. Troligen går han tillbaka på halvtid då, bara axeln känns bättre. Huden har stramat så att han har fått ont i axeln men med sjukgymnastik och uttöjning av huden ska han snart vara fit for fight igen.


En lite gråmulen lördag som denna ska vi spendera hos Marcus föräldrar. Det är lite släktträff på gång då Marcus pappa får besök av två av sina bröder. Den ena har aldrig träffat Lyckeli och det är ju alltid lite roligt att få visa upp sin fina bebis. ;-)


Bebisen, ja... Hon är för roligt just nu. Hon röjer runt i sin gåstol och helt plötsligt ser man i ögonvrån hur hon spatserar förbi, in i ett annat rum, på jakt efter roliga saker att smaka på. Elementen är skoj. Och mammas tidningar, de ska läsas noggrannt. :-) Hoppagungan kan man riva och slita i och då mamma plockar fram dammsugaren, DÅ är hon tätt efter i hasorna. Spännande grejer, ju! ;-)



Ovido - Quiz & Flashcards