Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Akta er för keson!

Av Tina - 13 mars 2009 16:40

Alltså - vad är det med väderprognosbildsmakarna!? Går det inte att göra vettiga bilder som är enkla att tyda? Jag pratar om kartorna som väder-Gösta och allt va de heter står och pekar på med ena armen samtidigt som de pratar och berättar om vindar, nederbörd och snödjup. Igår skulle jag och Marcus glutta på vädret, men allt vi såg var något som skulle kunna tolkas som en teckning av Sveriges gränser med en massa keso på. Över hela Västsverige låg en band av keso och från nordväst närmade sig en klick blåbärssylt. Överst i Sverige härjade en äggula och i öster vete katten vad som hade hänt. Vi såg inte Gotland... Sedan kom ett gäng pilar som svärmade hit och dit, och det kunde vi ju tolka som vindar. Efter det kom keso-bandet igen men nu bredde ut sig och täckte hela Danmark med. Jag vet inte vad det skulle vara men jag inser ju att det faktum att vi hade ljudet av bidrog till vår oförståelse. Fakta kvarstår dock - Sverige är på väg att täckas av keso. Plus att blåbärssylten hotar i väst.

 
 
Linnéa B

Linnéa B

13 mars 2009 19:54

Haha, underbart roligt! Du e så duktig på att skriva.

http://brohede.blogg.se

 
Anna

Anna

14 mars 2009 15:37

men inte kan du väl tvätta när det är melodifestivalen heller hihi.

jag jag tycker också riktigt mycket om hennes låt, men frågan är hur den funkar i europa. jag är ju också en sucker för idolpojkar så emd och måns hejar jag lite också på haha.

http://rainbowarrior.blogg.se

 
Anna

Anna

14 mars 2009 16:42

haha coolt ju :D fast jag tycker danny är snyggast hehe.
är du från uddevalla? jag har kompisar där hehe

http://rainbowarrior.blogg.se

 
Ingen bild

Annika

14 mars 2009 16:45

Haha

 
M

M

14 mars 2009 17:15

Tack för kommentaren :) Gjorde min dag!

Var en spännande tolkning av vädret du gjorde här! Ska tänka på det nästa gång jag kollar påt!

http://www.ewamikaela.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

14 mars 2009 17:21

en är 85a och en 86a :D fast har knappt nån kontakt med han som är född 85 pga av hans tjej men hon som är född 86 har jag nra kontakt med. mia pedersen heter hon nu, innan hon gifte sig hette hon franklin. killen heter erik martinsson. han är från strömstad egentligen men gick gymnasiet i ua.
jag själv är 84a och bor i örebro :)

http://rainbowarrior.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards