Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Brännskadad

Av Tina - 23 mars 2009 09:23

En mycket snabb uppdatering medan jag sitter och väntar på att Marcus pappa ska komma och hämta mig för att köra mig till Östras barnsjukhus, där Lyckeli ligger inne. Marcus har varit där inatt och nu ska jag lösa av.


Lyckeli fick en kopp hett vatten över sig igår. Hon fick tag i den på bordet, från gåstolen, drog ner den över sig och blev brännskadad över magen, bröstet och hakan. Huden föll av i stora fläckar. Trots att vi agerade som man ska (Tack, Johanna, för hjälpen!! Det var skönt att ha dig här då, du var så lugn och pedagogisk.), duschade henne i kallt vatten och lindade in henne i en kall, våt handduk innan vi åkte så var ju olyckan ett faktum.


Det känns jättehemskt. Min fina bebis, inlindad och med dropp i huvudet. Det värker i mammahjärtat så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

 
 
Kim

Kim

23 mars 2009 10:13

Vilken enormt söt dotter ni har. Jag hoppas verkligen att allt går bra på sjukhuset och att hon blir bra.

http://www.kimstolpe.bloggagratis.se

 
Linnéa B

Linnéa B

23 mars 2009 10:34

Åh, tack för att du skrev! Samuel träffade barbro o stig igår och de sa att ni åkt in med den lilla prinsessan. Stackars Lyckeli, hoppas skadan inte blivit alltför stor!!
Om ni behöver något på sjukhuset (mat, sällskap etc...) är det bara att höra av sig, jag tror att Marcus har Samuels nummer.

http://brohede.blogg.se

 
Ingen bild

carina

23 mars 2009 11:33

Guuuud vad hämskt får tårar i ögonen bara tänker på tanken lyckeli är en söt tjej allt kommer gå jätte bra.
Bra att johanna var med dig och lugnade ner dig.
Stora starka styrke kramar till er alla ååh pussa henne kramma henne från oss alls när hon mår bättre.
Du är en bra mamma och marcus en bra pappa

 
Socka

Socka

23 mars 2009 14:59

MEN FY! Gumman!!!! Lilla Lyckeliten... hå jag förstår verkligen att mammahjärtat värker, att olyckor händer så jäkla lätt :-( Hoppas allt är bra med lillstumpen! Kramar till dig och M och en puss på lilla pannan till L

http://www.socka.blogg.se

 
Anna

Anna

23 mars 2009 15:43

men fy vad hemskt! :(
hoppas verkligen allt går bra.
håller mian tummar här.
massa kramar

http://rainbowarrior.blogg.se

 
Ingen bild

Kvack

23 mars 2009 20:00

Åh vad synd om lilla Lyckeli. Hoppas att det läker snabbt. En olycka händer ju så lätt och snabbt. Stora kramar Annica.

 
Angela

Angela

23 mars 2009 21:42

Men åhh, blir alldeles lessen, hoppas innerligt att allt går bra för er ägnar er massor av tankar och oro!!!!

http://www.angela82.blogspot.com

 
Ingen bild

Saliva

23 mars 2009 22:42

Fy vad jag lider med er! Stackars lyckan...

 
jucea

jucea

24 mars 2009 23:49

Jag är så glad att jag kunde vara där och hjälpa er!!! Jag finns här för er!!!

http://www.teddy.nu/blog

 
Malin

Malin

28 mars 2009 16:10

Oj, vad hemskt! Hoppas att allt blir bättre så fort som möjligt!!!!

http://malinbloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards