Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Lite upp, lite ner

Av Tina - 19 april 2009 17:23

Idag har det varit en ganska tung dag för min del. Jag har så många tankar som snurrar, och det är tunga sådana. Jag gråter mycket, men försöker verkligen att tänka på annat, att le, att vara glad och inte grubbla. Men tankarna vägrar släppa.


Jag läste för någon dag sedan om lilla Victor, bara två år gammal, som gick bort i cancer. Det berörde mig djupt. Jag sörjer honom, fast jag aldrig träffat honom. Jag sörjer för hans föräldrars skull, för att de inte fick ha honom kvar hos sig. Och jag blandar in de där tankarna och känslorna i min egen vardag, utan att riktigt kunna hålla isär det. Jag skrev för ett tag sedan om att jag då vi låg inne med Lyckeli på sjukhuset blandade ihop hennes olycka med Marcus cancer, och fick påminna mig själv om att Lyckeli inte skulle dö. Det där kommer igen nu, jag blandar ihop det jag läste om Victor med den där lilla fläcken de såg på i Marcus lunga igår. Jag får ibland för mig att Lyckeli OCH Marcus kan dö, fast de båda kommer att stanna hos mig. Det har jag bestämt och alla som känner mig vet ju att jag alltid har rätt, eller hur...?


Det känns tung idag, som sagt, men jag försöker tänka på hur mkt fint som händer i mitt liv med, för det händer massa fint, hela dagarna! Igår stod Marcus med Lyckeli på toa och bytte blöja och tog på pyjamas. Jag halvskriker "Glöm inte att smörja henne!" till honom och han svarar ynkligt tillbaka: "Va sa du om smör-Jennie...?" :-) Och idag, då han satt och läste för Lyckeli medan han med ena ögat kollade lite på teve, hörde jag honom inifrån köket: "Vaaaar är den blanka brandbilen? Vaaaar är flygplanet? Veeeem vet mest?" Hahahahaaa! Ni kan ju gissa vilket teveprogram som började just då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards