Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Tina - 21 februari 2009 21:49

Ja, magvirus till trots har Lyckeli övat på att gå i gåstolen. Nu börjar hon verkligen får in snitsen! MEN hon har (o)vanan att gallskrika då hon tar i för att komma framåt. Det måste vara väldigt jobbigt, det där med gåstol. :-) Men rar, det är hon, tycker mamma och pappa. Ja, ni ser ju att det inte är direkt välstädat hemma hos oss, men jag SKITER i det, för vi är ju sjuka hela högen! Nä, så fort vi känner oss lite  bättre, jag och Marcus, så blir det storröj. :-) Det är främst i första halvan av filmen (gud vilken kass filmkvalité jag får med min kamera, måste kunna ändra inställningarna på nåt sätt...) som ni hör det vackra tjutet.


http://www.youtube.com/watch?v=Ag-WtWy7FSA

Av Tina - 21 februari 2009 21:29

Sedan julafton, alltså sedan knappt två månader tillbaka, har vi varit sjuka. Jag är SÅÅÅÅ less nu! Först var det en dunderförkylning som drabbade mig och Lyckeli på julaftons morgon. Feberkänsla, femton liter snor i huvudet, torra ögon, rethosta och huvudvärk. Usch, säger jag bara! Marcus drabbades av densamma bara någon vecka senare. Sedan kom nästa förkylning, direkt därpå. Mildare, men med mer trötthet. Ja, sedan fick jag i och för sig vara friskt i TVÅ dagar, och Lyckeli i tre. Men nästa bakslag blev vinterkräket, som gjorde att jag låg och hulkade krampaktigt en hel natt, medan Lyckeli och Marcus fick göra sitt natten därpå. Fy, fy, fy... Och sedan då - jo en förkylning TILL! Herregud, hur fasen hittar de hit, alla äckliga baciller? Vill ni höra det senaste, nu då? Jo, ett jäkla virus, som slog ut hela magen på min fina dotter. Hon kräktes som en tok en dag och en kväll, tills vi kom på att hon fick behålla majsvälling. Så sedan i tisdags har det BARA varit majsvälling på menyn för Lyckeli. Igår gjorde vi misstaget att ha i en klick messmör i vällingen då fröken blir väldigt hård i magen utan det, men det var ödesdigert... Vi började misstänka något då hon inte ville somna på kvällen utan låg och gnydde, och två minuter senare bara forsade det ur henne. Lilla, söta, grynet. Det var bara att rusa in med helt nedkräkad bebis i badrummet, torka, tvätta, trösta och klä om. Sedan somnade hon gott. Nu är det strikt majsvälling med en liten skvätt olja i. Jag och Marcus har också fått viruset men vi har klarat oss med en enstaka kräk och lite illamående.


Kompisen Elly gav Lyckeli en present så hon kan bli frisk nån gång. Herr Penicillin! Jag hoppas, hoppas, hoppas att Herr Penicillin ska göra sitt jobb och låta den här lilla familjen blir frisk snart...

Ovido - Quiz & Flashcards