Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Tina - 4 juli 2009 23:36

Idag har Lyckeli fått en ny vän; Boss! Han är en, uppskattningsvis, ca 70 kg tung vovve, som hon träffade på trekalas-kalaset vi var på idag. Marcus kompis fyller 34, hans dotter fyller 1 och deras veranda fyller 1. :-) Inget av detta skedde i och för sig just idag, men det är klart att vi ville vara med att fira. Så ut till Onsala for vi, alla tre, i bil från bilpoolen, och åt grillat och sällskapade med stora delar av Marcus kompisgäng. Det är ett gäng sköna personer, så timmarna rullade fort förbi. Lyckeli klängde och klappade på Boss större delen av kvällen (hon skrattade högt av glädje varje gång hon kom nära honom) men hon hann även bada lite och käka middag tillsammans med oss. Och nästan samma mat som vi åt med - stora kickan. :-) Jag gav henne bara kokt potatis istället för stark potatissallad, som vi andra åt. Men sojaproteinet och tomaterna var mumsmums. När vi nu har kommit hem, lastat av och då jag hade kört tillbaka bilen och tagit bussen hem återstår nu bara en dryg kvart av dagen. Men den har varit bra! :-)


Lyckeli och Boss.


Lyckeli klappade, klängde, kramade, pussade och skrattade, medan Boss med mycket stort tålamod fann sig i allt. :-) Det var inte bara Lyckeli som blev kär i den hunden, kan jag säga... Marcus kastade allt varma blickar åt hans håll mest hela kvällen med. Och en vovve som behandlar min Lycka så fint står högt i kurs hos mig med. :-)


Fina familjen.

Ovido - Quiz & Flashcards