Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Tina - 2 juli 2009 18:36

Värmen fortsätter and I LOVE IT! :-D Så himla skönt med riktigt sommarväder! Enda gången jag faktiskt tycker det blir för varmt är då jag åker buss, men va sjutton, det beror ju mer på de icke fungerande fläktarna på bussen är vädret.


Igår var vi med Marcus föräldrar och Lyckelis kusin Amanda vid Sisjön. Det gäller att var där tidigt, helts innan tio, dels för att värmen lämpar sig mer för bebisar på stranden då och dels för att man kan välja bästa platsen då få har letat sig dit så tidigt. Skönt! Det var en fin dag; vi stannade där fram till lunch och sedan blev det en skön eftermiddag med god middag hos Marcus föräldrar.


Jo! Jag vill ju visa min fina tröja med, som jag köpte i tisdag. Älskar den! Och nej - det är inte jag eller Marcus som har kladdat ner spegeln så det knappt går att spegla sig. Det är en viss liten fröken som bor här hemma hos oss. :-)


Marcus, Amanda och Lyckeli leker vid strandkanten.


Jag och Amanda. Jag ser gravid ut men de är snörningen på mina bikinibrallor som får det att puta. :-)


De två finaste personerna jag vet i hela världen!


Min fina tröja! Jag har de nya baggy-jeansen på mig med, men de syns inte så bra.

Av Tina - 2 juli 2009 16:52

Lyckeli vet exakt vad katten säger. Den säger MJAUUUU och det berättar hon så fort man frågar. Men grejen är att även då hon VET att hunden inte säger likadant så glömmer hon sig, så när man frågar vad hunden säger så svarar hon även då "mjauuuu". :-) Då man rättar henne och säger "voff-voff" så härmar hon ju, och någon gång då och då, när vi ser en hund, säger hon faktiskt voff med en gång. Men oftast tittar hon glatt på hunden och mjauar. Även fåren i boken säger mjau. Och kaninerna! Jag tror att hon tror att de är katter, inte att fåret och kaninen faktiskt säger mjau. Men vem vet? ;-) Jag är iaf jättestolt över min fina Lyckeliten.

Ovido - Quiz & Flashcards