Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Sova

Av Tina - 21 februari 2011 19:54

Lyckeli får pyjamas, borstar tänderna och ser en liten snutt på Bamse. Med napp i mun säger hon "Ja e tött nu, ja vill jägga mej" och så säger vi godnatt till Bamse, pappa och lillebror. Upp för trappen. Ner i sängen, välja bok; det blir "Flyg, lilla fågel" och så läser jag. Boken är ett second hand-köp av barnens mormor och det står "till Sofia, ett år 1985" i den. Lyckeli tycker om den. Då sagan är slut sjunger jag nattsången och sedan ger jag henne en puss i nacken som är vänd mot mig, säger "Jag älskar dig, sov så gott nu. God natt." och sedan tassar jag ut. Underbara unge. Älskade barn. Finaste Lyckan. Du och Benjamin är äkta skatter, högsta vinsten och det finaste i mitt och er pappas liv. Det får ni aldrig glömma.

 
 
Maja och JUlia

Maja och JUlia

22 februari 2011 20:15

Vi är också bortskämd med en dotter som säger ifårn när hon blir för trött, men ofta har vi lagt henne före det då hon inte "får" vara vaken efter halv åtta, oavsett veckodag.
För sin egen skull.
Finns det ngt bättre än att dels lägga barnen, snosa med dom och pussa och krama godnatt,ha sina sagorutiner, vi läser också alltid alltid sagor, och samma på morgonen, eller efter vilan, att gå in och få dom att vakna.
Pussa på dom och krama.
Herregud vad jag älskar min lilla loppa, kan man älska en till likamycket?
Kram!

http://rundvandring.blogspot.com

 
Ingen bild

Rimfo

22 februari 2011 20:36

Åh, vad härligt! =)

 
Linda

Linda

26 februari 2011 16:10

Åh vad vackert skrivet!! William brukar också vara lätt att natta och det är sällan han är vaken efter kl 20 på kvällen. Ja, både han och Erik är lätta att få att sova på kvällen faktiskt. Det är så mysigt nu när de börjar prata så mycket också. William är nästan aldrig tyst utan pratar, pratar, pratar...! Tänk att man kan älska sina barn så mycket!!

Tack för tipset om Smoothie. Har själv funderat på det och kanske skulle jag även kunna blanda ner en sån där äcklig näringsdryck i den för att få den lite extra nyttig. Får se om jag orkar ställa mig i köket och fixa en bara...! Det är nog där det tar emot mest.

Kramar!!
/Linda

http://lindaskriver.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards