Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Tina - 21 februari 2011 23:00

Lyckeli är väldens snällaste storasyster. Då Benjamin ska ut och sova i vagnen men inte för en sekund kan tänka sig att ligga och vänta på maten medan mamman tar på overall, vantar och mössa, då rycker syster Yster in och matar honom medan mamman klär på. Och Benjamin blir nöjdast i världen. Kärlek!


 

Av Tina - 21 februari 2011 19:54

Lyckeli får pyjamas, borstar tänderna och ser en liten snutt på Bamse. Med napp i mun säger hon "Ja e tött nu, ja vill jägga mej" och så säger vi godnatt till Bamse, pappa och lillebror. Upp för trappen. Ner i sängen, välja bok; det blir "Flyg, lilla fågel" och så läser jag. Boken är ett second hand-köp av barnens mormor och det står "till Sofia, ett år 1985" i den. Lyckeli tycker om den. Då sagan är slut sjunger jag nattsången och sedan ger jag henne en puss i nacken som är vänd mot mig, säger "Jag älskar dig, sov så gott nu. God natt." och sedan tassar jag ut. Underbara unge. Älskade barn. Finaste Lyckan. Du och Benjamin är äkta skatter, högsta vinsten och det finaste i mitt och er pappas liv. Det får ni aldrig glömma.

Ovido - Quiz & Flashcards