Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Vänner

Av Tina - 10 juli 2011 21:46

I tisdags, 6 juli, kom en vän till mig med sin familj på besök, ända ifrån Påläng, utanför Kalix. Vi har pratat i ett forum på Internet i snart fyra år, men vi har aldrig setts in real life förr. Det var en höjdare! Jenny var precis så rar som jag hade föreställt mig, och hennes ungar - Tyra och Ester - samt hennes man - Patrik - var också jättefina. Enkla, snälla, lätta att hänga med.


Det är konstigt, det där, att man kan bli så bra vän med nån som man aldrig har träffat eller ens pratat med i telefon, utan bara genom datorskärmen... Man kan komma att tycka väldigt mycket om personer på det sättet. Ni vet att jag har skrivit om Linda, som förlorade slaget mot cancern för några månader sedan. Linda hörde til samma grupp på Internet som jag träffade Jenny i, bland många andra. Lindas öde har nog fått oss att bli ännu tightare, tror jag.


Iaf - vi har haft det så himla mysigt den här knappa veckan, och nu följer en mängd inlägg för att visa allt vi har haft för oss. I onsdags började vi lite lätt med ett besök i slottskogen, sedan  lunch i Haga, för att avsluta dagen med ett dopp i Sisjön.


  Hästarna är ett måste att besöka och rida på! Kolla in Benjamin bakom mig, där han hänger i selen och är hur glad som helst över att få klappa hästen Lyckeli rider på.   


  Tyra väntar på sin tur.


  Fina Jenny!


  Me and my kiddos.


  Fina tjejer!

Ester, Tyra och Lyckeli


    Vi kollade in pingviner och sälar innan vi drog vidare ner mot Haga för att äta lunch.


  Utanför cafét i Haga var det några ungdomar som genom Götebors stad hade fått sommarjobb som kulturarbetare och spelade teater. Lyckeli var dock lite rädd för häxorna som hade låååånga näsor. Bakom sitter Jenny och donar med något.   


  Glada tjejer! Ester längst fram, Tyra bakom henne och Lyckeli som står intill.


  Efter lunchen var det självklart läge för glass! Lyckligtvis för Benjamin hade han vaknat då, så han fick vara med och smaka. Här syns Jennys man Patrik också.


  Sketalycklig kille!


  Glad Tyra.


  Efter glassen gick vi till en lekplats i Haga och rusade av oss.


  Wiii! Här går det undan!


  Min fina kille!


  Lyckeli och Tyra.


  Benjamin och Ester gungar - görskoj!


  De tre tjejerna.


På kvällen, då jag hade hämtat hem Marcus från jobbet, drog vi vidare mot Sisjön för ett kvällsdopp. Det var SKÖNT och man kände sig helt klart uppfriskad efteråt.


  Fikatajm efter badet.


  Banan-Benji


  Ester och Jenny


    Lyckeli och Tyra


Det kändes helt naturligt att hänga med Jenny och hennes familj... som gamla vänner. Och what the fuck, vi har ju ändå "pratat" med varandra i snart fyra år, så helt obekanta är vi ju inte.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards