Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Dag hos mamma

Av Tina - 4 augusti 2011 23:13

Idag har vi hängt hos min mamma, barnens mormor, där vi matat får, plockat skogens guld och lekt som tokar på gräsmattan.


  Mina fina, och något galna, grabbar! Min Marcus har allt som oftast en bok i näven och då han hittar en eller fem sekunder över så sliter han upp den och hinner läsa någon mening. Jag funkar inte så, jag vill sitta och läsa en stund, komma in i boken och inte bli stört på iaf några minuter. Men Marcus, han kan det där med att ta vara på varenda sekund som kan utnyttjas till läsning av en bra bok. 


  På väg till fåren! Benjamin närmar sig dem alltid med något slags skräckblandad förtjusning. Han ler och spritter med hela kroppen men rycker ändå åt sig handen så fort fåren kommer nära nog att kunna bli klappade. Lyckeli och han är väldigt olika på en del sätt. Lyckan, då hon var i hans ålder, älskade djur men var reserverad mot folk. Benjamin älskar människor men är lite avvaktande mot, om än förtjust i, djur. 



  Ja, sorry den ganska avklädda stilen, men jag var tvungen att få in fångsten jag gjorde då jag bara skulle ta en kort skogspromenad. Jag älskar att plocka svamp och fattar inte varför jag inte hade en korg med mig från början. Tur det funkade att plocka i tröjan ett tag iaf. Men jag fick vända hem efter en korg och fick slutligen ihop ungefär 8 liter guld.


  Kusinkärlek!

 
 
Lottaplott

Lottaplott

5 augusti 2011 23:20

Oj det var ingen dålig fångst! :-)

Sv: Eller hur! Hon kunde inte gjort något finare för mig just då! :-)

http://lottaplott.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards