Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Pyjamaspåse

Av Tina - 16 oktober 2008 22:01

Lyckeli har börjat greppa saker medvetet nu. :-D Imorse när vi satt och åt frukost så berättade jag för henne att vi skulle gå till badhuset idag, för det var första träffen med babysimgruppen. Jag lade fram hennes nyinköpta, gröna, fina badbrallor framför henne på bordet, och simsalabim så tog hon tag i dem! Sedan skulle det minsann smakas på dem med. :-D Min fina bebis, tänk att hon förstår att de där konstiga sakerna som har flygit fram och tillbaka framför ansiktet i tre månader faktiskt tillhör henne. Och att hon kan BESTÄMMA över dem! En helt ny värld måste ju öppna sig...


Babysimmet gick sådär. Det var mysigt att duscha med mamma och det var mysigt att sitta och busa med pappa i väntan på att det skulle sätta igång. Det var helt okej att vara i bassängen de första tio minuterna men sedan var det inte helt okej längre... Det var till och med lite otäckt! Så efter lite lock och pock och plask i vattnet så gick vi upp och sjöng hejdåsången från kanten av bassängen, på torra land, istället. Sedan var det dags för mysig dusch med mamma igen. Min egen teori är att det var för kallt för Lyckeli, för hemma har vi varmare vatten då vi badar med henne. Men det kanske är roligare nästa gång! Efter duschen lade jag henne tre sekunder i vagnen - naken - för att vända mig om och ta fram en blöja ut skötväskan. Men jag kunde ju ha räknat ut med lilltån att min dotter skulle kissa just de tre sekunderna... Det blev blött i vagnen och Lyckeliten fick sitta i selen hela vägen hem. Det gick superbra, hon somnade innan vi hann utanför simhallen. Det är minsann jobbigt att bada...


Så hemma var det dags för lite kvällsmys och sedan på med den relativt nya pyjamaspåsen. Den är super! Hon växer ju inte ur den i första taget och de nattliga blöjbytena går väldigt smidigt. Bara att knyta upp längst ner och dra fram rumpedischen!

 
 
Linda

Linda

16 oktober 2008 22:45

Ja visst är det häftigt med alla framsteg de gör hela tiden! :-)

Vad roligt med babysim. Hoppas att hon gillar det bättre nästa gång. Minns när min son Adam var liten och gick på babysim att han var supertrött efteråt när vi hade varit iväg och badat. Han sov i vagnen i flera timmar efteråt!

Hihi, oj då, lite kiss kan det ju komma när blöjan inte är på. Tur du hade en sele som hon kunde sitta i istället.

kram Linda

http://lindaskriver.blogspot.com

 
Helené

Helené

17 oktober 2008 10:17

Var har du hittat pyjamaspåsen? :) Den låter ju jätte praktisk!

http://www.missh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards