Direktlänk till inlägg 29 november 2008

Jonna

Av Tina - 29 november 2008 22:45

Idag tävlade Jonna i nordiska finalen av Lilla Melodifestivalen. Hon gjorde jättebra ifrån sig och slutade på en tredjeplats. Kram på dig, Jonna!


Det har varit en okej dag. Jag kom ut på en promenad i förmiddags och tur var väl det, för sedan har det bara regnat. Jag och Marcus har bara försökt att leva vardagsliv, med lite prat, mat, städ och bus med Lyckeli. Det är rätt jobbigt för Marcus att inte kunna lyfta eller bära sin dotter, och jag hoppas att han får lov att göra det nästa helg, då de har tagit bort bandaget och dränaget på sjukhuset. Men han pratar och busar med henne så gott han kan.


Imorgon vet jag inte om vi blir hemma hela dagen eller om vi hittar på något. En del av mig vill bara att vi låser in oss, kramar varandra och låtsas som att det inte finns något hemskt i hela världen. Den andra delen vill leva som vanligt och göra det vi brukar göra. Det går upp och ner, det där. Men det känns stadigt bättre iaf. Idag har det stundvis varit precis som vanligt, och jag har nu ännu mer hopp om att det kommer att gå bra. Som jag skrev i ett tidigare inlägg - det finns inga alternativ!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards