Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Formen är gjord

Av Tina - 19 januari 2009 10:06

Ja, då är Marcus redo att påbörja strålningen nu då. Han var på Jubileumskliniken idag och gjorde en form som han ska ligga i under alla strålningstillfällen. Det var som en saccosäck som han la sig i, och sedan sög de ur luften ur den så att den formades efter hans kropp. Det tog ett tag för dem att hitta en ställning som Marcus kan ligga i en kvart utan att få ont. Han har ju ont i axeln, troligen pga av att armen har varit stilla så länge.


Första strålningen blir 29 januari, och sista 5 mars. Det känns bra, för sedan kommer våren och då blir det ljusare både bokstavligt och bildligt. Vi känner väl båda två att vi vill att det här ska bli gjort nu, så att det kan kännas avklarat. En bekant sa till Marcus att "cancer, det blir man aldrig frisk från, det har man hela livet sedan". Han menade väl att man inte kan slappna av då man en gång har haft cancer. Men jag håller inte med. Nu ordnar sig det här, och sedan tänker jag INTE gå runt och tänka på att Marcus har cancer! Han går på sina kontroller, gör sin lungröntgen var tredje månad och så är det bra så.


Idag kommer storasyrran och mamma hit. De hade ett ärende till Göteborg och passar på att svänga förbi oss. Det är så himla kul när de kommer och hälsar på från Uddevalla! Innan Lyckeli kom åkte vi dit upp mycket oftare, men det har inte varit så mycket med det nu. Hm... Funderar på vad jag ska bjuda på som jag har hemma. Det får nog bli rotfrukter i ugnen, en bönsalsa och så hallon- och björnbärspaj till efterrätt. :-)

 
 
Linnéa B

Linnéa B

19 januari 2009 14:35

Helt rätt inställning, tycker jag. Jag tror visst att man kan släppa det sen. Och om en massa år kommer det kännas overkligt att han en gång haft det!

http://brohede.blogg.se

 
Tolla

Tolla

19 januari 2009 15:34

Tack för din kommentar i min blogg!
Du verkar positiv trots tråkiga besked om cancer!
All lycka till dig och din familj!

http://tolla.bloggagratis.se

 
Jennypenny

Jennypenny

19 januari 2009 16:06

Hej=)
Så fint du skriver, nu läser jag varje dag men har inte hunnit läsa allt=) Edwin gillar oxå sin polare i spegeln men ibland blir han lite för glad och ska pussas och då dyker han in i spegeln. det gäller att vara med då så han inte slår sig. Förstod nu att Marcus var så dålig. Tänker på er och e säker på att allt kommer gå bra!! Vi se på Fredag! Kram kram!!!

http://www.honeypumpkin.blogg.se

 
Maja

Maja

19 januari 2009 22:21

Alla lyckönskningar till att det ska gå bra!! Mången kram och hoppas vi ses på fredag.../Maja

http://rundvandring.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards