Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Mamma-barn-fika igen. Mysigt!

Av Tina - 24 januari 2009 16:32

Igår var vi ett gäng mammor och barn som träffades hemma hos Jenny och Edwin. Det var några jag har träffat förr men även en del som var nya för mig. Det är alltid roligt att lära känna nya personer, även om jag märker att jag lätt pratar mer med dem jag redan känner. :-) Något jag får tänka på till nästa gång.


Jenny hade fixat jättefint med gott bröd, massa pålägg och grönsaker, vilket var jättegott. Tack, Jenny, för en finfin fika!


Elly och Lyckeli är roliga, för hur mycket jag och Annika än försöker få dem att titta på varanda medan vi fotar så går de INTE med på det! Nädå, det finns MASSOR av andra saker att titta på! ;-D Men söta är de för det!


Lyckeli har en ny kompis: Maja! Hon är jätterolig! Lilla Lyckan var på ett strålande humör hela dagen och skrattade högt då jag lekte med henne. MEN det jag ville komma till är att Maja är nog den första person som Lyckeli inte känner så väl som får henne att skratta högt. Maja själv tycker att Lyckeli är lik hennes egen sötnosdotter; Julia. Och visst ser jag också en del likheter. Mulligt gulliga är de!


Nedan ser ni Lyckeli och Elly på lekmattan, Maja med Lyckeli och Annika med Majas dotter Julia.


Så -  tack, alla ni som var med, för en fin dag!

 
 
Anna

Anna

24 januari 2009 17:11

Kikar in och säger hej! Fina bilder och trevlig blogg

http://husprojektet.bloggagratis,se

 
Maja

Maja

24 januari 2009 19:12

Hihi jamen hon är ju så söt så man dimpar. man vill ju bara äta upp dom små liven. och finns det ngt hälrigare än barnskratt? Ååååå!
kram!

http://rundvandring.blogspot.com

 
Socka

Socka

24 januari 2009 21:06

Men fy vad avundsjuk jag blir. Jag känner ingen som ag kan/vill umgås med sådär. :-( Tänk vad mysigt ni kan ha det :-D Vad söööta barnen är tillsammans!

http://www.socka.blogg.se

 
Ingen bild

Jennypenny

25 januari 2009 19:43

gullungar! kom snart igen!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards