Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Andra strålningen idag

Av Tina - 30 januari 2009 17:29

Marcus strålbehandling har börjat nu. Igår var första gången, och den tog lite extra lång tid då de skulle fixa med inställningar. Marcus sa att själva strålningen inte kändes något men att det var väldigt jobbigt att ligga i samma ställning i 35 minuter. Han fick inte röra sig alls. Eftersom han hade armen stilla så lång tid efter operationen så började axeln värka och det är den som gör strålningsställningen så obekväm. Kommande strålningar ska inte ta lika lång tid och förhoppningsvis slipper han få så ont i axeln då.


Idag är min älskling ute och roar sig. Det var läääänge sedan han träffade kompisarna men ikväll har några av dem strålat samman för att gå på after work. Marcus fick bestämma ställe och det blev Lassassino, som ligger på Andra Långgatan. De har bra mat, både vegansk sådan och icke-vegansk. Jag hoppas att han får en riktigt rolig utekväll!


Jag och Lyckeli roas oss med att hosta tills vi tappar andan... Inte lika skoj. Men vi slipper häcka här helt själva, för ikväll kommer Lyckelis farföräldrar och tar hand lite om oss. Jag ser fram emot att få lägga mig och vila någon timma. Om jag ställer fram några kanelbullar och lite kaffe - kommer jag undan med det då?


Just nu sover Lilla Hjärtat - och jag hoppas av hela mitt hjärta att hennes feber har gått ner tills hon vaknar igen. Vi är så trötta på att vara sjuka nu! *host, host* Nä, nu te. Liggande i soffan. (Inte teet, utan jag.) Hoppas ni andra slipper den här jäkla förkylningsmaratonen som vi har råkat ut för! Men jag ska inte klaga - två dagar slapp jag ju den. De två dagar jag istället hade vinterkräksjukan...

 
 
Socka

Socka

30 januari 2009 20:25

Ja, hoppas att Marcus får riktigt trevligt ikväll! Jag tror absolut du kommer undan med kaffe och bullar. Dessutom är ju Lyckeli där så du behöver nog inte lämna nått :-D Hon charmar dem och de glömmer allt annat! ;-)

http://www.socka.blogg.se

 
Maja

Maja

30 januari 2009 21:52

Stackare!!!! Vill inte byta med er och jag hoppas jag inmte får det, eller Jonas, eller Julia.....Får jag pigga upp lite med att säga att nästa evcka får du en fin blöjväska? :-) Piggar kanske up lite, fniss. massa varma kramar och hoppas ni snart kryar på er och DÅ ska jag krama Lyckeli alldeles platt.

http://rundvandring.blogspot.com

 
Helené

Helené

30 januari 2009 22:20

Ja, jag älskar den låten! Hennes röst är helt otrolig :) Underbar!

Hoppas Marcus har trevligt i kväll o att ni tjejer krya på er!

http://missh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvack

31 januari 2009 16:07

Krya på er nu sjuklingar:-) Hoppas att han fick en trevlig kväll.

 
Jennypenny

Jennypenny

31 januari 2009 22:29

Hej på er!
Ville bara tala om att jag tänker på er och även fast jag inte känner dig egentligen och att vi nyss träffats så ska du veta att jag finns här om det är nått=)
Massa styrke kramar till dig och din söta familj!
Kram Jenny

http://www.honeypumpkin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Ovido - Quiz & Flashcards