Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Ingen operation behövdes!

Av Tina - 6 april 2009 18:04

Idag åkte vi in till Drottning Silvias barnsjukhus för att Lyckeli skulle genomgå hudtransplantationen. Vi kom dit vid halv tio och väntade till strax efter elva, då läkaren kom och pratade med oss. Vi hade då fått besked om att op inte skulle bli förrän efter lunch, så det var lite tungt. Lyckeli var ju hungrig då hon hade fastat sedan klockan 6 imorse. Men läkaren blev glatt överraskad över hur bra det hade läkt, och efter att noga ha kikat och funderat så kom hon fram till att det inte var nödvändigt med en transplantation i nuläget. Det hade läkt så fint och det är ett så litet område som fortfarande är skadat på djupet att det inte behöver bli ett värre ärr om vi inte lägger på ny hud än om vi gör det. Och då vill vi ju helst att Lyckeli slipper genomgå den operationen! Lyckeli fick bada och de lade en liten, liten bit bandage på den djupa skadan och sedan fick vi åka hem igen. Lite snopna men väldigt glada och väldigt lättade. Nu är det besök på onsdag igen, för att se att det fortfarande ser ut att läka på egen hand och sedan är det bara läkningstiden kvar! Ojoj... det är omtumlande, allt det här! Från skadan till allt det ovissa, från beslut till beslut och all väntan. Men nu, nu känns det faktiskt som om det kommer att ordna upp sig bra. Nu ser det ljust ut. Och med den vetskapen kom idag den stora tröttheten. Jag är som knockad i huvudet, tankar bara snurrar men samtidigt är jag ju glad. Nästan som en fylla. :-)

 
 
Ingen bild

goshheidi

8 april 2009 21:01

Jamen åh, så bra att det läks så fint att ni slipper operation! Sån tur i allt elände. *kram* från "tant Heidi" till en liten lyckeli :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards