Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Vilket väder!

Av Tina - 10 april 2009 14:04

Det finns nog inte någon här i trakterna runt Göteborg som inte håller med om att våren äntligen är här på riktigt. Det är kanonväder och vi har passat på att njuta av den så mycket som möjligt, med lång promenad både igår och idag och sedan lite pyssel ute.


Igår hämtade jag och Marcus pappa de utemöbler jag och Marcus har köpt på Blocket. På framsidan står nu två fina stolar och ett litet bord. På baksidan finns en soffa, två fåtöljer och ett bord (i trä). Bilder på soffan och bordet på baksidan ser ni här nedanför.


Och ett påskägg fick lilla Lyckan med, av farmor och farfar. En fin påskkyckling var innehållet och den där kycklingen vägrade hon släppa då hon åt kvällsgröten. Den LÅTER då man trycker på magen! Mest som en brunstig ko, tycker jag, men så länge Lyckeli gillar den så får den låta som den vill. I skrivande stund virvlar hon in i sin gåstol hit till köket, öppnar en kökslåda och virvlar iväg igen, hållandes ett paket knäckformar. Undrar var de hamnar...


 
 
catta

catta

10 april 2009 17:23

glad påsk tjejen.
så söt ännu en gng är hon!. kul med första påskisen till tjejen!

hoppas hon mår bättre. ser så glad o pigg ut!
ja ang diab. måste lägga mig högre har nu insett de. skall tbx till läkaren nu den 28 e.
så då får jag veta mitt nya värde. sist var de på 4,9.
för lågt sa de. man skulle tydligen ligga mellan 5,5-6,5 i hba1c.... hmmm

vad ligger du nu?
kommer de hjälpa mig mycket med pump. ja kommer prova de. och hoppas mitt bs blir bättre under tträningen då!. men de tycker att man ej skall koppla ur den under träning ,men borde ej vara ngt problem då jag läst om att man kan vara utan i ca 2 tim, bara ta pennan då väl!

sorry jag frågar mycket men är lite nervös o jag vet att du kan myckert om detta!

pöös tjejen
o tack för de underbara kommentarerna !

http://www.hotmom.blogg.se

 
Ingen bild

catta

10 april 2009 17:24

glömde! du ser jätte smal o fin ut!!:)

 
Anna

Anna

10 april 2009 19:11

det där ser ju helt underbart skönt ut!
nu vill jag möblera min balkong bara för det hehe.

det där tipset ska jag komma ihåg. har ju hört att dusch/bad lindrar värkarna, inte att dom sätter igång dom mer hihi. då ska jag ställa mig i duschen på en gång. lägger jag mig i badkaret så finns risken att jag inte kommer upp igen haha.

http://rainbowarrior.blogg.se

 
Monika

Monika

10 april 2009 23:10

Klart han är, satte sig själv för första gången idag, nästan ;-). Fick inte ordning på ena benet riktigt bara. Tack för kommentarenra. Lilla L är så söt och go hon också och vad gott det ser ut när hon sitter i soffan :-)

Glad Påsk!

http://mammamonika.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

11 april 2009 10:02

åååh vad jag hoppas det blir lika för mig! men samtidigt vågar jag inte hoppas för då blir jag bara besviken.
men du märker ju om jag inte uppdaterar nåt mer så har jag fått åka in ändå hihi

http://rainbowarrior.blogg.se

 
catta

catta

11 april 2009 15:00

glad påååsk.... hoppas du el ni mår toppen
samt gå gärna in o rösta på mig här:
http://hotmom.blogg.se/2009/april/snalla.html

pööös catta

http://www.hotmom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 16 mars 2015 15:03

Jag går och funderar. Funderar på om jag ska börja blogga igen. Inte för att jag har så enormt mycket tid över, men för att jag tycker det var ett så fint dokument att ha kvar till mina barn i efterhand. Jag har, efter att inte ha besökt min egen blo...

Av Tina - 11 augusti 2013 16:13

Dagarna på Orust då vi delade hus med två andra familjer - nära vänner till oss med barn födda samma år som våra- rusade förbi. Lek, skratt, grodhoppartävling, kantarellplock och sällskapsspel avlöste varandra och i skrivande stund sitter jag här med...

Av Tina - 8 augusti 2013 20:59

Ja, de går, dagarna. Utan att jag hinner blogga! Fy, det får jag ändra på. :-) Vi har varit på landet, på Astrid Lindgrens värld, på landet igen, hemma... När skrev jag sist? Har jag skrivit om Lyckelis kalas? Ja, som sagt, det för länge sedan jag sa...

Av Tina - 25 juli 2013 22:23

Idag var vi vid Näs och badade tillsammans med Lina och David. Det blåste en del och barnen hade skoj i vågorna. Benjamin satt i och för sig i gummibåten hela tiden. Krampaktigt hållande årorna och skallrande tänder, men totalt störtvägrande att gå u...

Av Tina - 25 juli 2013 16:31

Sedan husen hemmavid började bli ommålade för några veckor sedan är Lyckeli väldigt inne på att bli målare och snickare. Målarna får nämligen gå på taket... Innan denna upptäckt levde Lyckeli i tron om att det bara var Pippi och katter som fick göra ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards